‘לחשוב מחוץ לקופסא’

זה לא מובן מאליו.

אני אדם רב תחומי. המוסיקה מלווה אותי מגיל צעיר והתחלתי לנגן כילד. אבל אהבתי ליצור גם במקביל למוסיקה. אהבתי לפסל בחימר, לצייר, אהבתי לשחק. אני מספר לכם כיוון שהבלוג הזה, שהוא בעצם Vlog (וידאו בלוג שאני מעלה לערוץ שלי ביוטיוב) מביא לידי ביטוי את כל אהבותיי מילדות ועד היום. השלב בו תחביב הופך למקצוע זה רגע מכונן. מהרגע שהתקבלתי לתזמורת צה”ל ונכנסתי למסלול של מוזיקאי מקצועי הדרך הייתה מאוד ברורה לי. אימונים, נגינות, חזרות, לימודים, הופעות בארץ, הופעות בחו”ל.. ושאר התחביבים התפיידו לצד העיסוק המרכזי במוסיקה. בשלב מסויים הצלחתי לחבר את לימודי המשחק אל עולם המוסיקה. המשחק התחבר לפרפורמנס על הבמה וזה מאוד טבעי לי. נוכחות של שחקן אמורה להיות גם לנגן או כל אמן שעומד ומופיע מול קהלים. אני חושב בכל אופן שהנקודה בה הכל מתחבר לי למקשה אחת היא האהבה שלי לאלתור. האילתור חוצה תחומים. אני חושב שהאילתור אצלי הוא Meta Subject והוא בא לידי ביטוי בכל תחום בא אני עוסק. כשאני מצייר אני מאלתר, אני מאלתר בצבעים מעלה על הדף רעיונות שהופכים לקווים או לצבעים. כשאני כותב אני מאלתר, המחשבות הופכות לאותיות, כשאני משחק אני בוודאי מאלתר. כשאני נוהג אני מאלתר (נהג שלא יודע לאלתר… לא יכול לנהוג).ד”א נהיגה טובה מצביעה על יכולת אילתור גבוהה. היכולת להגיב בזמן אפס לשינויים בכביש והסתגלות מיידית לתווי חדש, זה לגמרי אלתור. יש הרבה תאונות דרכים… אנשים לא מספיק מאלתרים בחשיבה שלהם.

אני רואה בכל דבר משהו אחר. אני רואה משהו אחר בכל דבר

זה בא לידי ביטוי באהבה שלי לעץ. אני מאוד אוהב לעבוד עם עץ. אני בונה איתו, אני מעצב איתו. ההנאה שלי היא האילתור עם החומר. שם בא לידי ביטוי היצירה. אני נזכר במשפט שאני חושב שאמר אותו החצוצרן מיילס דייוויס- “אל תנגן את הכלי, תנגן את המוסיקה”. קחו את הפראזה הזו ותעתיקו אותה לכל תחום. מה היא אומרת בעצם? תתעלו מעל החומר שבו אתם נוגעים (לצורך העניין כלי נגינה/ כלי עבודה) הכלי הוא אמצעי לקחת אותך למקומות עמוקים יותר. היצירה נמצאת מעל החומר. הסקסופון הוא צינור להעברת רגשות, רעיונות. האם אני יכול להעביר אותם באמצעים אחרים? זאת שאלה מעניינת והתשובה עצמה היא תהליך. בכל אופן התשובה מבחינתי היא “דפנטלי” כן וזה התהליך שאני אנסה לתעד ב-vlog שלי. הסקסופון, שאני מאוהב בו כבר שנים… יחסים ארוכים ומורכבים, מאפשר לי להביע מחשבות רגשות ותחושות מופשטות וקונקרטיות, אבל באותה מידה גם החליל מאפשר לי זאת, והשופר והבנייה בכל חומר אחר שבו אני יוצר. מהמקום הזה החלטתי להתחיל את הבלוג. אני רוצה לחקור את האלתור המחשבתי בחומרים שונים, באמצעים שונים בכל ארגז הכלי שמלווה במילדות ועד היום.

מאוד אשמח שתכנסו לקרוא אודות הסדנה שאני מקיים: “סדנת החשיבה המאולתרת”

::: אני אשמח שתגיבו ותכתבו. הבלוג הזה הוא חלק מהסרטונים עצמם, כך שאם יש לכם איזו תובנה לשתף אותי, תצפו קודם בפרק או שניים מהסרטים ביוטיוב.